۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۴۸۱
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان دوباره آدرس غلط به مردم ندهند|حلقه مقاومت در برابر آمریکا تشکیل شود

مسؤولان دوباره آدرس غلط به مردم ندهند|حلقه مقاومت در برابر آمریکا تشکیل شود
نماینده مجلس با تأکید بر مقابله جدی مسؤولان با رفتارهای خصمانه دشمن گفت: مسؤولان نباید دوباره آدرس غلط به مردم بدهند و دم از مذاکره مجدد بزنند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در توافق برجام، گفت: دولت علی‌رغم توصیه‌ها و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در قضیه برجام، اشتباهات پی‌درپی زیادی داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای مذاکرات فرمودند دست آمریکایی‌ها دست چدنی در دستکش مخملی است و غربی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ معظم له از اینگونه تعابیر در زمان توافق برجام بسیار زیاد به کار بردند.

ابوترابی با اشاره به شروط  9 گانه رهبر معظم انقلاب در زمان تصویب برجام، بیان داشت: یکی از ابتدایی‌ترین شرط‌ها این بود که عمل به تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله و منوط به عمل غربی‌ها به تعهدات خود در هر بخشی و متناسب با آن باشد که متأسفانه دولت به هیچ کدام از شروط 9 گانه عمل نکرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: بعد از نقض برجام و خروج آمریکا از آن، رهبر معظم انقلاب دوباره فرمودند دولت باید ظرف دو هفته تکلیف برجام را روشن کند اما متأسفانه دولت باز هم اشتباه خود را تکرار کرد.

وی با اشاره به اشتباهات مکرر دولت در قضیه برجام، عنوان کرد: اشتباهات مکرر دولت، ساده‌اندیشی رییس جمهور و اعتماد بی‌جای وی و تیم مذاکره کننده به آمریکا و اروپایی‌ها ما را به جایی رساند که بعد از گذشت چندسال از توافق برجام، نتیجه‌ای جز خسران و ضرر به دست نیاوردیم.

ابوترابی با اشاره به سخت‌تر شدن گره اقتصادی کشور، اظهار داشت: امروز که گره اقتصادی کشور سخت‌تر شده است رییس جمهور و تیم مذاکره کننده به درستی فرمایشات رهبر معظم انقلاب رسیدند و هر چند دیرهنگام اما بالاخره تصمیم گرفتند از برجام خارج شوند، از این جهت ما انتظار داریم دولت و رییس جمهور از این به بعد مطیع فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشند چرا که درستی تحلیل و توصیه‌های معظم له همواره یک امر ثابت شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: ما برای شرایط کنونی کشور راهکار بسیار خوبی داریم، آن هم این است که باید تبادلات خود را با چین، روسیه، سوریه، عراق، ترکیه، ونزوئلا، کوبا و کشورهای همسایه گسترش داده و از این طریق حلقه مقاومت در برابر آمریکا را تشکیل دهیم، این راهکار برای ما سخت نیست چرا که 80 درصد اقتصاد کشور جمهوری اسلامی ایران به این کشورها گره خورده و از طرف دیگر آمریکا با این کشورها نیز درگیر است.

وی با اشاره به اینکه اولین وظیفه مسؤولان اتحاد و یکدلی است، بیان کرد: مسؤولان در مقابله با بدعهدی‌ها و خصومت‌های غربیها وظایفی دارند؛ اولین وظیفه اتحاد و یکدلی و وظیفه دیگر نترسیدن است، مسؤولان نباید از این بدعهدی‌ها بترسند بلکه باید با فعال کردن ظرفیت‌ها و امکانات داخلی با آن به مقابله بپردازند.

ابوترابی ادامه داد: آزموده را آزمودن خطاست، در جریان توافق برجام و اتفاقات پس از آن مردم و مسؤولان رفتار خصمانه و بدعهدی طرفهای مقابل را دیدند و شناختند، بنابراین مسؤولان نباید دوباره آدرس غلط به مردم بدهند و دم از مذاکره مجدد بزنند.

مدیریت جهادی و انقلابی تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: سومین و مهمترین وظیفه مسؤولان اطاعت از رهبر معظم انقلاب است، تاریخ انقلاب ثابت کرده رهبر معظم انقلاب رهبری حکیم، منطقی و دوراندیش است و آنچه که مسؤولان در آینه نمی‌بینند ایشان در خشت خام می‌بیند.

وی عنوان کرد: اتحاد و یکدلی، نترسیدن از دشمن و نگاه به ظرفیت‌های داخلی و اطاعت از رهبری سه وظیفه و راهکار اساسی است که اگر به آن عمل شود می‌توان کشور را از بحران‌های مختلف از جمله بحران اقتصادی عبور داد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید روحیه انقلابی داشته باشند، یعنی متکبر و تنبل نبوده و زندگی اشرافی‌ نداشته باشند، مانند دوران دفاع مقدس در میان مردم بایستند و مردانه به وظایف خود عمل کنند که تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی مدیریت و عمل جهادی و انقلابی است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات